AdSense jako základ podnikatelského plánu je čirý nesmysl!

20 2
2010

Máte vlastní stránky a přemýšleli jste nad tím, že byste byli rádi, kdyby vám také vydělávaly? Pokud nemáte eshop, kde je jasné, že se vydělává prodejem nabízeného zboží, pak je celkem jisté, že jste přemýšleli o AdSense. Stejně jako já.

AdSense je program Googlu, který umožňuje zobrazovat na vašich stránkách reklamu inzerentů vztahující se k obsahu vašeho webu. Pokud máte například stránky o autech, pak vaši čtenáři uvidí reklamy z tohoto oboru a nikoli například nabídku zubařských nástrojů. Majitel webu (tedy vy) je pak placen za to, že čtenář klikne na zobrazenou reklamu.

Před několika lety, kdy se AdSense rozjížděl se zdálo, že tento model může majitelům mnoha webů přinést zajímavé výdělky a že bude možné se tak celkem snadno i uživit. Samozřejmě to předpokládalo fakt, že máte zajímavou a navštěvovanou stránku.

Nicméně postupem doby začali výdělky z AdSense klesat a růžový sen nazvaný “Příjmy z AdSense jako základ podnikatelského a obchodního plánu”  se rozplýval.

I když se to dotklo také mě, tak je to asi dobře.

Proč?

Zaprvé – ač se to může na první pohled zdát, tak založit podnikání na příjmech z AdSense není podnikání. Je to totální závislost na jiném podniku a obchodních podmínkách, které nabízí. Jakmile Google změní obchodní podmínky AdSense, tak se váš “podnik” zhroutí. Navíc, i když je nezmění, tak nemůžete nic pořádně plánovat nebo nemůžete zvětšit nabídku toho, co nabízíte.

Zadruhé – zákazníci v jakémkoli podnikání (nezapomeňte, že i to, že někdo provozuje web je podnikání) požadují nějakou přidanou hodnotu. A tou není zobrazování reklamy. I když je relevantní k tématu článku, co zrovna čtou.

Hodnotou je něco, co si zákazník od vás odnese. Ať už fyzicky (například zakoupený mp3 přehrávač) nebo duševně (například nově načerpané vědomosti). A na předání hodnoty zákazníkovi lze budovat úspěšný podnik. Nikoli na příjmu z AdSense.

Popularity: 13% [?]

Může vás také zajímat

    Komentářů: 17 k článku AdSense jako základ podnikatelského plánu je čirý nesmysl!

    Avatar

    Jiri Benes

    20.2.2010 at 23:52

    televize funguji jen z reklamy, tak proc ne internet? Stejne jina moznost neni.

    Avatar

    Andre

    21.2.2010 at 12:56

    IMHO je to dobrý způsob jak z mála začít točit nějaké peníze a dostat zpět alespoň část investice.

    Avatar

    admin

    22.2.2010 at 08:53

    Jiri Benes: Myslím, že televize fungují jinak než AdSense. Jednak inkasují peníze za prodej místa, ne až toho, zda někdo na základě shlédnutí reklamy něco udělá (někam zavolá, navštíví prodejnu apod.).
    A jednak sama televize (nebo agentura, která vykoupila reklamní prostor v dané televizi) určuje za kolik se bude reklamní prostor prodávat. Což u AdSense dost dobře možné není.
    BTW: Jiných možností je dostatek. Stačí si trochu namáhat hlavičku ;)

    Avatar

    admin

    22.2.2010 at 08:54

    Andre: Myslíš investice 250,- Kč na .cz doménu a pár stovek ročně na hosting? A já myslel, že podnikatelé na webu chtějí vydělávat víc než stokoruny ročně ;)

    Avatar

    Andre

    22.2.2010 at 17:21

    Samozřejmě souhlasím, ale pro větší výdělek je nutné investovat minimálně ten čas, kterého na tom strávíš spoustu.
    A taky např. nemám jen jednu doménu. :-)

    Avatar

    Ondrej

    2.3.2010 at 15:55

    moc nesouhlasím. oni to tak nikomu nemalují. spíš každý očekává něco jiného, než realitu – každý si to maluje za ně. uvedené příklady v google adsense dávají smysl, problém je ten že dělat něco na českém internetu je holý nesmysl. nemůžu počítat s tím, že když mám doménu 1.řádu, hosting a navštěvovanost 50 lidí denně že mě to nějak uživí. to že tam oni dávají příklad 100000 návštěvníků měsíčně je krásný ale v čr inetu pro jednoho člověka nedosažitelné. rozhodně ne do 1 roku. určitě víte něco o robotech a ti než vám provážou a zaindexují stránky taky chvíli trvá. nejlepší je neschovávat se na českém webu. jak se to dělá neřeknu, každej je chytrej a nadavá a zadarmo ani kuře nehrabe. budete si muset lámat palici a o to jde. někdo prostě vydělává a někdo prodělává. zeptejte se centrum.cz a seznam.cz jestli nemají peníze. mají a velké – proč? no asi proto, že samotné firmy chtějí u těchto společností investovat do reklam. a nikdo nehce dávat reklamu na web, který je ve výsledku vyhledávání poslední třeba už na druhé stránce. musíte se nejdřív něco naučit, pak něco vytvořit nechat to žít alespoň 2-3 roky a pak si můžete říct, že je to na h…. ale na hov.. přitom jste vy. někdo umí a někdo čumí. já si vydělávám jednou stránkou a to velice solidně. je mi jasné že sem začne každej psát že kecám a at dám url. nedám, myslete si co chcete a žijte v deziluzi, ale nápad je můj a možná právě vy děláte moji navštěvovanost tak zajímavou. a jestli si někdo myslí, že se platí jen za klik, tak je omezen. viditelná reklama je reklama. a rádí vám za hightower zaplatí firmy. jenom nesmíte psát články typu výše kde je pár informací a milion reklam. prostě chlapci v čr se toho moc nenaučíte a jsem rád že to zatím nechápete, dává mi to pořád možnost vydělat. loučím se http://www……..com to je moje rada pro vas zdarma a uvěřejnitelná. http://www.chcivydelatpenize.cz :) to je směšné a omezené a vypovídá to hodně o autorovi a jeho záměru.

    Avatar

    Ondrej

    2.3.2010 at 16:03

    a poslední věc při zobrazení zdrojáku těchto stránek jsi toho moc nenapsal. jestli vůbec něco. jestli si někdo myslí, že program zdarma udělá kvalitní stránky se vším všudy (na to pozor to je důležité-SE VŠÍM VŠUDY) je magor a sám si řeže větev. koresponduje to s tím co jsem napsal: někdo umí někdo čumí. za chyby se omlouvám nežiji nějakou dobu v čr a psaní je pro mě těžší, tak at me potom nikdo nenapadá jak je to v čr obvykle, že jsou mi 3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25 let

    Avatar

    admin

    2.3.2010 at 16:55

    Ondrej: Díky za první komentář. Ač s tebou v mnohém souhlasím, tak si myslím, že jsi nevystihl podstatu článku (možná jsem ji dostatečně nezdůraznil). A tou je to, že nelze mít postavený business plán (ať už je v krátkodobém horizontu jakkoli úspěšný) na tom, že jedna reklamní agentura (v tomto případě Google) dodává na tvé stránky reklamu. Co se stane, až Google změní podmínky? Jak víš, že tu za dva měsíce stále bude AdSense? To jsou věci, které jako majitel stránek neovlivníš. A jako podnikatel bys měl mít svůj byznys pod kontrolou. Jinak jsi rukojmí (i když ti to teď a chvíli dozadu třeba vynáší).

    Avatar

    Martin

    5.7.2010 at 19:56

    i když už adsense není co bývalo, stále je to zajímavý přivýdělek,…

    Avatar

    Kejli

    7.1.2012 at 00:17

    Podle mne je to článek a ničem. Prostě autorovi klesá bussines a kope kolem sebe. Znám dost lídí, který Adsense nese alespon 50 000 mesíčně a to je se mi zdá slušný. To že je to podnikání, které je závislé na jiném podnikatelském subjektu, jeho podmínkách apod. je naprosto normální. Spousta malých firem je závislá na zakázkách od jedné velké firmy.

    Avatar

    admin

    7.1.2012 at 09:22

    Kejli: Díky za zhodnocení mé výsledovky :) Jen jsem si celkem jistý, že jsi ji neviděl, takže tolik asi k hodnotě první části tvého komentáře.
    Pokud jde o tu druhou část – ano, je pravda, že spousta firem je závislá na zakázce od jednoho klienta. Ale je to správně?

    Avatar

    Kejli

    7.1.2012 at 10:55

    Tady není žádné spávně a špatně. To je prostě místo na trhu a to se využije.

    Avatar

    admin

    7.1.2012 at 17:37

    Kejli: Nic proti využití místa na trhu, ale nemůžeš mít jediný zdroj příjmů – to není podnikání. To je závislost na klientovi. A můžeš si to nazývat jak chceš.
    Vezmu jiný příklad. Budu prodávat zboží a mít vztah jen s jedním dodavatelem. Pokud dodavatel zkrachuje, mám svůj obchod taky zavřít? Vidíš tam to podobenství? Nebude nakonec lepší, pokud budu mít víc dodavatelů (v případě článku = víc zdrojů příjmu – produkt, affiliate, prodej bannerové reklamy)?

    Avatar

    Kejli

    7.1.2012 at 17:42

    To je jako kdyby jsi řekl zaměstnanec, že nemůže být zaměstnaný u jednoho zaměstnavatele. A když ho vyhodí, tak se šel oběsit.

    Avatar

    admin

    7.1.2012 at 18:03

    Kejli: Srovnáváš různé věci. Jako zaměstnanec moc zaměstnání najednou mít nemůžeš. Jako podnikatel můžeš mít partnerů, dodavatelů, kolik chceš. Tak proč se omezovat jen na jednoho???? Jako podnikatel máš tu moc předcházet “vyhazovu” (= krachu partnera, změně podmínek, změně trhu…) Vidíš ten rozdíl?

    Avatar

    Ondrej

    7.1.2012 at 21:52

    Zdravim po x mesicich stale ziju. Nazor admina respektuji. Ja na to zapomenul, ale zjevilo se mi to v mailu. Chtel bych vam poprat do noveho roku vse nejlepsi.Respekt adminovi za to ze ac jsou komentare negativni, nemaze je. Takhle se da nejdal dojit. Ja treba diskutoval na ct24 pomoci a byl jsem nekolikrat banned – na ct24 (jak priznacne k ct, ktera vetsinu proszila v komunistickem rezimu a podlezala mu). Ted si uz ani nesmim zalozit ucet na facebooku. Nebyl jsem sprosty jen jsem se vyjadroval k vecem a ukazoval jsem pohled z druhe strany – kazda mince ma dve strany. Jak se rika nejsem ovce. V teto dobe bych si pral hlavne aby inet zustal bez cenzury pro cely svet i kdyz tomu jiz tak davno neni. Vsimli jste si treba po nepokojich v anglii kolik vam ubylo navstevniku z uk? Vse nejlepsi do noveho roku, mnoho osbnich i pracvnich uspechu. Ondrej.

    Avatar

    admin

    10.1.2012 at 11:08

    Ondrej: Díky za komentář a i tobě přeju všechno nejlepší do nového roku!

    Komentáře

    top