Jsou očekávání na počátku podnikání v MLM příliš vysoká?
Očekávání většiny při startu podnikání v MLM je obvykle vyšší než v případě, kdy začínají jiný typ podnikaní. Bohužel, je to způsobeno některými společnostmi nebo lidmi, kteří multi level marketing podnikání podávají jako velmi snadnou cestu k obrovským měsíčním ziskům a finanční svobodě téměř ihned po zahájení podnikání. Ale tak to není a jakmile to noví podnikatelé v síťovém marketingu zjistí, tak přestávají pracovat a pomlouvají MLM.
Každý, kdo v MLM pracuje ví, že je potřeba pracovat a to pracovat tvrdě, aby člověk dosáhl svého snu. Není to oblast, kde lze zbohatnout přes noc. Abyste získali to, co chcete, musíte se snažit – jinak to ani v MLM nejde.
Pokaždé, když se začíná s něčím novým, jak je potřeba se to naučit. A je jedno, zda jde o kamenný obchod, podnikání ve službách nebo multi level marketing. A to je časově náročný proces, nejde to zvládnout za týden. Naneštěstí mnoho začínajících podnikatelů v MLM má příliš vysoká očekávání a tak odcházejí z podnikání příliš brzy.
Proč je to tak snadné opustit MLM? Jedním z důvodů může být fakt, že v porovnání s klasickým podnikání je start v MLM finančně nesrovnatelně levnější. Leckde vám stačí už jen 350,- Kč, abyste mohli začít podnikat. Oproti tomu klasické podnikání vyžaduje vyšší startovní investice. A těžko si lze představit třeba podnikatele ve stavebnictví, jak za 4 měsíce končí s podnikáním a své investice odepíše. Odepsat investice do MLM je jednodušší – těch pár stovek až tisíc korun nebolí tolik jako statisíce nebo miliony.
Berte vaše podnikání v MLM vážně a dopřejte si čas se naučit, jako ho dělat a být v něm úspěšný. Nemějte příliš vysoká počáteční očekávání – za první měsíc v MLM jen těžko můžete vydělávat 50000,- měsíčně. Nevzdávejte se po prvnch neúspěších – ty se nevyhnou žádnému podnikateli. Jen tak se dostanete k opravdovému profitu z vašeho podnikání (ať už to je v síťovém marketingu nebo třeba v pekařství).
Popularity: 23% [?]
Podobné články
Odebírejte články přes RSS a nic zajímavého vám už neuteče! | Co je RSS?





23.12.2008 v 2:15 pm
fuj jak muzes MLM oznacit za podnikani.
MLM je jen predrazeny zpusob distribuce, pro zbozi ktere by se normalne neprodalo.
23.12.2008 v 10:26 pm
Uplne s tebou suhlasim ale bohuzial vela ludi prave vdaka “ziskatelom” ma falosne predstavy o MLM. Nie preto ze by “ziskatel” klamal jednoducho zle podal pravdu…
26.12.2008 v 8:39 pm
No abych pravdu řek, MLM zas tak špatný system není. Vím o pár lidech, kteří díky si v MLM zařídili solidní (pozor neříkám óóóbrovský) dlouhodobý příjem a získali ho díky fakt tvrdé práci. Dále je zde i možnost získat v obchodě zkušenosti pro ty, kdo nemají investice na rozjezd (jak se píše v článku). Proto také velmi podporuji svou patnáctiletou dceru, která se “vrhla” na Oriflame a celkem se jí daří si přijít k jakémusi kapesnému. Hlavně ji v tom podporuji kvuli tomu, aby si uvědomila, že peníze opravdu nejsou zadarmiko…
5.02.2010 v 4:24 pm
Smyslem dobrého MLM je vybudovat uživatelskou stukturu, nebo síť uživatelů toho kterého produktu..
Doba je taková, že nutí spoustu lidiček, aby hledali ke svému stávajícímu platu či MD ještě něco na přilepšenou.
Je samozřejmě v naprostém pořádku, pokud narazí na něco, co je bude bavit a přinese jim to očekávaný výsledek- tedy korunky navíc do domácího rozpočtu nebo jen tak na přilepšenou.
Každému to přeji- tedy hlavně to, aby našel to pravé.
Taky jsem se nějaký čas potýkala s tím co budu dělat navíc.
Dlouhé roky jsem byla odpůrcem MLM systému /trochu mi to mínění pošramotila jiná firma/, protože při představě, že bych někomu něco měla nabízet a prodávat, jsem měla husinu.
No ale člověk míní a čas mění ;-).
Takže i já jsem před časem vplula do řad ,,multilevláků”.
Ale PRVOTNÍM důvodem byl produkt /tedy více produktů/a vlastní výhody. Prostě jsem je chtěla mít výhodněji.
To, že sis tím za čas budu vydělávat mě zpočátku vůbec nenapadlo – vlastně jsem na to ani nemyslela.
Prostě to přišlo až časem, až když jsem věděla co používám, až když jsem měla jistotu a přesvědčení, že tenhle výrobek by se mohl líbit i jiným.;-)
Chce to je trochu odvahy, odhodlání a trpělivosti.
Svoje produkty už užívám více jak 10 let a jsem stále spokojená ;-)
Návod jak uspět v multilevel marketingu je jen jeden a tím je osobní užívání produktů které pak dále doporučujete ;-)
23.03.2010 v 8:31 am
Docela pěkná slohovka je v posledním komentáři na téma – “Jsem v tom správném multilevlu – koukni”. Brilantní obsah, hezký odkaz přímo pod jménem…
Odkazuješ na svoje stránky, kterými navíc přímo prodáváš klientům – defakto degraduješ svoje MLM obchodníky!!!
1. za normálních okolností správný způsob propagace – posiluješ tak možnost odbytu firmy
2. druhou stránkou mince je, že tak znemožňuješ svým prodejcům, aby něco prodali do svojí počítačově a internetově gramotné “struktury” :-))) lool
3. tento komentář ti může připadat jako podraz – zvykej si – jsi totiž ta špatná a propaguješ něco, co z podstaty věci nemůže fungovat, obzvlášť když existuje aji eshop – to bych si radši (kdybych pocítil neodolatelnou touhu po té tvojí drogerii – nějaký tvůj prodejce by mi něco vnutil a nakecal) objednal z eshopu od firmy, abych měl možnost reklamace, než pak uhánět nějakého zoufalce, co za tvůj brak utratil naspořené nebo spíš vypůjčené peníze.
Jinak tvojí obchodníci z tvojí struktury tě určitě milují – jediné co mají v rukávu proti tvojemu eshopu, může být:
1. vlastní eshop – opět bez možnosti nějaké záruky že něco prodají – než začne jejich eshop vydělávat, jsou proti tobě poněkud pozadu a většina s tím asi nemá žádné zkušenosti – emailem to neprodají.
2. přímý prodej – dobrá možnost prodat něco vlastní babičce a jejím známým – nevyznají se na internetu a mají k tobě důvěru, tak jestli neva, že semtam zase nebude žádný výdělek, protože to někdo určitě semtam bude reklamovat – sebere peníze obchodníkovi – firma MLM se v takových případech většinou kryje (citlivé zboží jste špatně skladoval, a proto vznikla Vašemu klientovi alerigcká reakce, jistota že je zboží správně uskladněno platí pouze na skladech firmy – zde je to pod kontrolou) – proto tak často obchodníci těchto sítí odmítají uznat reklamace. Přijdou nejen o provize, ale zároveň o celou částku, za kterou sami zboží koupili. Za to ty vyděláváš vždycky.
3. přímý prodej pod cenou – zoufalý obchodník si sníží cenu na úroveň, za jakou to od tebe koupil. Hřeje ho vědomí, že to možná už někdo koupí, že stoupá v žebříčku mlm společnosti na vyšší úroveň s o něco vyšší provizí a hlavně uvidí opět svoje peníze – může tomu říkat třebas kapesné :-)))). Ale dost smíchu – zboží prodal pod cenou, což se nesmí, a tak jestliže tvoje firma tu a tam řeší nějaké reklamace – vrací peníze – , tak v tomto případě s podporou počítat pro porušení partnerských podmínek opět nelze.
4. vlastní spotřeba – samozřejmě můžou všechno zboží, co si za nepříliš výhodné marže draze koupí, podle tvojí rady sami sníst. Nebo vlastně nemusí – úplně stačí, když otevřou uzávěry, co si budeme povídat. Zboží už absolutně nelze vrátit. Reklamace jsou už totálně neuznatelné, kdyby to někomu prodal. Nejspíš už to ani nikomu nebude zkoušet prodat. Velmi chytrý způsob, jak zabránit zhroucení struktury (nebo spíš toho bossa nahoře). Přinejmenším tak lze zabránit následující možnosti.
DALŠÍ MOŽNOSTI UŽ ASI ÚPLNĚ IGNORUJ UŽ JE ADRESUJI POUZE LIDEM, CO NĚKDE NALETĚLI A ZROVNA TO ŘEŠÍ. TO VE TVÉM PŘÍPADĚ SAMOZŘEJMĚ NENÍ PRAVDA :-))))))
5. vrácení zboží firmě na sklad – asi úplně nejméně funkční varianta. Některé společnosti to přitom neustále říkají (například MC – vlastní zkušenost:_( nemyslím distributory hamburgrů)- když jste naším partnerem, nemůžete zakoupené zboží vracet.
6. aukce na internetu – poslední možností, kdy získáte peníze na zpět je opět internet.
Už to ale není s možností výdělku.
Ani vrácení vyhozených peněz.
Dokonce ani neproděláte pár procent z částky, kterou jste utratili.
Připravte se na ztrátu několika desítek procent z částky, kterou jste “chytře investovali”. Zboží zde prodat lze – Vaše firma má reklamu v různých eshopech a hodně lidí ji zná – díky prolezlé struktuře mlm. Dobrou šanci zbavit se zde produktů máte při zadání třetinové “tržní” ceny – docela hodně lidí ten matroš schání levněji než oficiálně :-D. Přičemž díky “slušné marži” jste si to pořídili za 70 – 85 % tržní ceny. Ztráty jdou až na desetisíce, ale je to dobré, pokud chcete zachránit aspoň něco a vracení na sklad nevyšlo.
7. pěkný dárek k narozeninám – pokud nejste ve finanční tísni vinou investice do mlm, ale prostě už se Vám to nechce prodávat známým a ztrácet přátele nebo nechcete ztrácet čas focením takových blbostí a pěním oslavných písní na portálech aukcí o super levném a kvalitním zboží. Zboží stačí šikovně zabalit a darovat. Obdarovaného neurazíte, a pokud jste ho ještě neotravovali ať si něco koupí, tak si možná bude myslet, že si ho vážíte, když jste mu koupili něco tak “drahého”.
8. udělejte tlustou čáru – zapomeňte, že jste kdy tak zle naletěli a uvěřili slibům o pečených holubech. Pokud Vám podnikání zavonělo, zkuste něco jedině a pouze na vlastní pěst a nevěřte dalším podobným společnostem, které tak těží na lidské – nikoliv hlouposti, ale na – naivitě a nezkušenosti. Hlupáci budete, až když uděláte stejnou chybu dvakrát.
Na závěr chci jen dodat, že nechci na žádnou konkrétní společnost nadávat nebo ji nějak podrývat. Můj komentář je sice odpovědí na Zuzčin, ale zároveň míří na všechny společnosti, co působí jako mlm. Co se týče reakce na hlavní téma článku – ano očekávání v případě mlm jsou příliš vysoká, protože žádná očekávání nejsou v případě vstupu do kteréhokoliv mlm dostatečně nízká. Teda pokud nejste s…ě
10.07.2010 v 2:25 pm
Vojtěchu, myslím, že se pleteš ve spoustě bodů…
To, že někdo prodává zboží svého MLM přes internetový obchod automaticky neznamená, že “znemožňuje svým prodejcům, aby něco prodali do svojí počítačově a internetově gramotné struktury”. Pokud bys něco věděl o internetu a obchodování na něm, tak bys věděl, že pokud má někdo obchod (www stránky), tak to automaticky neznamená, že k němu budou chodit zákazníci a nakupovat tam. K tomu, aby zákaznici přišli a utratili v tvém eshopu je potřeba mnohem, mnohem víc, než jen eshop spustit…
Kdyby to bylo s těmi eshopy tak jednoduché, jak si myslíš, tak by stačil jeden jediný eshop na celý internet – ten, co otevřel jako první.
Ad “to bych si radši (kdybych pocítil neodolatelnou touhu po té tvojí drogerii – nějaký tvůj prodejce by mi něco vnutil a nakecal) objednal z eshopu od firmy, abych měl možnost reklamace, než pak uhánět nějakého zoufalce, co za tvůj brak utratil naspořené nebo spíš vypůjčené peníze” – chlapče, chlapče, měl bys vědět, že jakýkoli internetový prodejce musí dodržovat zákonné lhůty na vrácení zboží. A na druou stranu – ani to, že si nakoupíš od firmy, ti nezaručí bezproblémovou reklamaci nebo vrácení zboží.
Pokud Zuzčina MLM firma povoluje prodej přes internetové obchody, tak nevidím důvod, proč by ho neměla mít. Jen proto, aby lidi ze své struktury “neokrádala”? Hmmm… pěkná myšlenka. Ale v obchodě se bohužel (nebo bohudík – to platí pro ty úspěšné) platí to, že kdo prodá, ten vydělal. A to, že Zuzka nebude mít eshop neznamená, že si ho nepořídí její sponzor nebo někdo na stejné úrovní jako je ona…
Zbytek tvého komentáře nehodlám už komentovat. Citím z toho, co jsi napsal, že jsi zahořklý, protože nejsi úspěšný. Ať už v MLM nebo jinde. Přeji ti, aby se vše v dobré obrátilo. Ale to musíš chtít nejdřív ty… “Samo” se to neudělá.
11.07.2010 v 8:42 pm
Dobrý den,
máš pravdu, psal jsem to tehdy poněkud zahořklý. A to z mlm firem a tím myslím ze všech, co obchodujou s nějakým zbožím, které pak lze nakoupit jinde levněji nebo stejně draho jako jako od jejich prodejce. Je přeci jasné, že eshop firmy, řádně zapsané v obchodním rejstříku bude mít podstatně lepší reklamační podmínky než Váš kámoš, co to dělá jako přivýdělek třebas i bez živnosťáku – oblíbená taktika na zaučení do začátku. Většinou však mlm letadla (záměrně uvádím letadla, protože se jedná o velmi nesolidní podnikatelský záměr) pouze zajišťují předzásobení (zakoupení) téměř v normálním obchodě neprodejným, případně za danou cenu neprodejným, zbožím.
PS mám pocit, že jste mi poněkud vysekali pár vět z kontextu a zareagovali na ně – zájemce se bude muset celým mým dlouhým komet prokousat nebo si přečte Vaši krátkou, zavádějící a hlavně poslední odpověď. Navíc jste můj komentář zveřejnili, až když na něj byl zviditelněn Váš vlastní komentář, tj. po třech nebo čtyřech měsících jestli se nepletu. OOOO jak korektní, ale co by člověk očekával od MLM fanatiků.
Ale stejně jako Vy mi přejete, tak i já Vám přeji, aby se vše brzy v dobré obrátilo, a aby jste co nejříve přestali s MLM. PS jsem úspěšný obchodník, samozřejmě nikoliv v MLM :-D !
17.07.2010 v 12:52 pm
Milý Vojtěchu, povím ti jen pár slov. Je mi padesátosm let, ale jsem nabít pozitivní energeií a co je důležité, přemýšlím jako pětadvacetiletý. A teď pár slov. Jsi zodpovědný sám za sebe a buď také poctivý sám k sobě. Je to zatraceně těžké, ale bez toho se nepohneš dopředu.V Bibli budeš číst, Marek.9.23.: Pokud věříš, vše je možné tomu, kdo uvěří. D. N. V. Pearl řekl toto: „Toto je jeden z nejlepších zákonů Vesmíru. Přál bych si, abych ho objevil jako velmi mladý muž. Ale objevil jsem ho až v pokročilém věku. A považuji ho za jeden z největších, ne-li můj největší objev. Kromě mého vztahu s Bohem. A ten velký zákon stručně a jednoduše říká, že pokud přemýšlíte negativně, dosáhnete negativních výsledků. Pokud přemýšlíte pozitivně, dosáhnete pozitivních výsledků. To je jednoduchý fakt, který je základem úžasného zákona prosperity a úspěchu. Ve třech slovech – uvěř a uspěješ..“ W. Shakespeare to podal takto: „Naše pochybnosti jsou zrádci a donutí nás prohrát to dobré, co bychom mohli získat, tím, že nám nahánějí strach bojovat. G. B. Shaw řekl: „Lidé vždy svalují vinu na prostředí, za to, jací jsou.“ Já nevěřím na prostředí. Lidé, kteří chtějí uspět v tomto světě jsou lidé, kteří jdou hledat prostředí, které potřebují k úspěchu a pokud ho nemohou najít, vytvoří ho. A každý člověk, který tento zákon objevil, si po určitou dobu myslel, že on byl ten první, kdo na to přišel. Jsem produktem svých myšlenek. Nyní máme odůvodněno, že člověk, který přemýšlí o svém pevném a hodnotném cíli, svého cíle dosáhne. milý Vojtěchu, najdi si cíl, nebo nejlépe 101 a snaž se je plnit. A odpouštěj, pomůže ti to. Např.takhle. Miluji tě, odpusť mi, děkuji. Hodně čti a řiď se radami lidí, kteří něco dokázali. Já na to přišel až ve věku 56 let, ale dělám pokroky. Ze srdce ti přeji abys to dokázal. Zdraví Karolinus
18.07.2010 v 12:07 pm
Hmmm zajímavé, ale připadá mi to jednak mimo mísu a jednak si nepřipadám jako člověk co by nedokázal kriticky uvažovat. Podobné komentáře, články nebo přednášky si vzpomínám, že rovněž používali v mlm, stejně tak jako hru na hodného a zlého policajta.
Myslím že cestou není nadevším uvažovat pozitvně nebo negativně, ale kriticky. A když se skutečně kriticky podíváte na mlm podnikání, tak zjistíte že to pro Vás možná výhodné je, ale všichni lidé co za Vámi přicházejí a hledájí solidní příjem jsou vlastně jen zdrojem Vašeho solidního příjmu.
Nevím asi jsem se nechal strhnout hloupostí některých předchozích komentářů, a třebas jsem pak ve svých byl trochu neuváženě tvrdý až arogantní. Ale poslední Karolinův komentář. Ten mě skutečně dostal :-) a konečně jsem happy!!!
18.07.2010 v 2:25 pm
Podnikáme s ženou v MLM několik let. Rozhodně bych to označil jako podnikání. Platíme řádně daně, zatím za 15 let nebyly výhrady ze strany finančního úřadu. Všechno je o lidech. Špatný přístup nalezneme i v jiných firmách, které nejsou MLM. A i mezi firmami MLM najdeme takové, které myšlenku MLM nebo odměňovací schéma použili k neprospěchu.
MLM Vám dá mnoho věcí, ale taky to není zadarmo. Co nadchlo mě, že když makat, tak odpovídající životní úroveň. V zaměstnání jsem makal teda docela dost, ale na slušnou životní úroveň to teda moc nevypadalo. Ale měl jsme sociální jistoty. I když dneska bych byl asi taky mezi propuštěnými. Dramatické snižování stavu se nevyhlo ani mému oboru. Když to shrnu: MLM mě dalo v podstatě “všechno”. Rodinu, pocit štěstí v určité míře mi dává i zdraví. Vážíme si práce i peněz, víme že podnikání je o podnikání. Myslím ž eurčité věci se odrážejí i na přístupu dětí, také se snaží o sebe postarat a mají ten správný přístup.
Hodně mě zaujaly knihy Roberta Kiyosakiho. Téma pasívních a trvalých příjmů mají opravdu něco do sebe. Doporučuji shlédnout videa, počíst knihy. Jsou všeobecně prospěšné pro život, podnikání. Finanční gramotnost nás ve škole moc neučili, aspoň teda nás .-))
Jak je možné, že dnes mnoho lidi utrácí víc, než vydělají ? Alternativní další příjmy teprve ještě budou mít svoji váhu v době, kdy nebude na důchody nebo bude na ně velmi málo.
Zajímavý byl výrok v TV policistky: “Nedovedu si představit, že budu honit zloděje někde v 65 letech.”
To je také důvod, proč se zajímám o trvalé a pasívní příjmy.Pokud mi nabídnete zajímavý a funkční, bude mi úplně jedno, jestli se tomu říká mlm nebo ne .-)) Hlavně, aby fungoval. V těch našich důchodových letech hlavně. Abychom nemuseli mít sníženou životní úroveň ? O kolik to bude ? o 50 % ? Víc ? Nebo jen o 40 % ? Děkuji, já bych rád měl i v těchto letech rostoucí příjmy. Nerad bych se smiřoval s faktem, že dům neuživím nebo si nemůžu koupit další nové auto, až mi to předchozí “zestárne”.
19.07.2010 v 8:26 pm
Vojtěch: Nebudu s tebou polemizovat ohledně tvé odpovědi na můj komentář – každý máme jiný názor a já tě nehodlám přesvědčovat ;)
Spíš bych se vrátila k poznámce z tvého jiného komentáře: “A když se skutečně kriticky podíváte na mlm podnikání, tak zjistíte že to pro Vás možná výhodné je, ale všichni lidé co za Vámi přicházejí a hledájí solidní příjem jsou vlastně jen zdrojem Vašeho solidního příjmu.” – a v zaměstnání to snad funguje jinak? “Nedřou” tam chudáci dělníci, programátoři nebo i obchodníci na majitele továrny? A nejsou tak zdrojem jeho solidních příjmů? ;)
20.07.2010 v 11:51 pm
to Roman: zajímavá zpověď. Roberta K. doporučuje každý druhý mlm. Proč? Protože doporučuje mlm. Symbioza.
Pokud jde o pasivní přijmy, jako nejvýhodnější je podle mne skutečně začít podnikat. Dnes bych již ale nezačínal s mlm, ale jinak s čímkoliv. Když se Vám daří, můžete to rozjet jako firmu. Tu můžete prodat a žít dokonce života z několika procent na zisku firmy (musíte si ponechat několik procent firmy a podíl na zisku stanovit pevně v podmínkách prodeje). Lidé jsou nestabilní a nebudou za Vás dělat prodej něčeho – čehokoliv, co má na trhu desetkrát nižší hodnotu než za jakou si to musejí kupovat od Vás a nebudou donekonečna věřit, že to lze prodat ještě s třebas 20-50% přirážkou podle pozice ve struktuře. Můžeš lidi zblbnout, zpracovat, zlanařit, zmanipulovat, zverbovat – říkej tomu jak chceš, ale výsledek je pouze dočasný. Každá struktura mlm nakonec padne a nelze ji proto považovat za dobrý základ pasivního přijmu na důchod.
Vážně nevím, jestli jsou Vaše vyhlídky na neustálé promazávání mlm struktury a shánění nových členů až do smrti tak dobrou vyhlídkou. Z takového vymílání mozků byste si spíše mohl důchodový věk zkrátit o pár let, pokud již z Vás nebude robotu podobný opakovací papoušek.
to Jana: škoda jsem ochoten se tady dohadovat donekonečna. Ale ke tvému komentáři. Jde o to, že v normální práci vytváříte svému chlebodárci přidanou hodnotu. Představme si práci, kde lepíte obálky. Dojdete do práce, zapíšete svůj příchod, vedoucí Vám předá 50000 obálek na šichtu a Vy je začnete lepit. Na konci směny jste hotovi, odepíšete se z práce a jdete se domů najíst a vyspat. A nakonec když tento cyklus zopakujete dostatečně často tak Vám přijde výplata na účet. Je to dřina, lepíte ručně dělané obálky – vytváříte přidanou hodnotu.
A teď představa zlé shnilé alternativní reality – mlm dělník z továrny na obálky. Dělník ráno vstane, přepočítává své rychle mizející peníze. Nesnídá, nevyšlo by mu to na obálky. Dělník přijde do továrny a tam musí nejdříve projít vstupní branou – 100,- Kč za vstup, ať si zvyká že všechno něco stojí. Dostává se do práce, tam na něj čeká jeho šéf a nabízí mu certifikát díky kterému si může namísto dosavadních 35 Kč za 1 obálku vydělat 50 Kč za 1 obálku a stát se tak team leaderem lepičů obálek. (pouze ilustrativní počty a hodnoty – nesnažím se předložit teoreticky fungující ekonomický model). Cena certifikátu je ale 5000,- Kč. Dělník může dát pouze 3000,- Kč, protože si za 2000,- Kč musí koupit obálky od své mlm továrny. Nakonec šéf couvne, co by pro Vás Váš mentor neudělal že. Vezme si 3000,- Kč a certifikát dělníkovi vydá. Náš lepiš teamleader si nyní koupí 40 obálek po 50,- Kč, všechny do pěti minut slepí, a tady by to pro něj při odepsání se při odchodu z práce mohlo skončit. Jenže nyní je musí ještě prodat po 100,- Kč. Tak celý den chodí a otravuje svoje blízké, přátele, rodinu no a také již rozšiřuje své kontakty do bájných sítí známých jeho známých. Pět šest lidí si možná nějakou obálku s tržní cenou 1 Kč a výrobními náklady 0,05 Kč za 100,- Kč od našeho ode dneška sociála koupí, ale nelze to považovat za výhru. Dělníka proto vymyslí spásný nápad. U jedněch známých ještě nebyl, tak je navštíví, ale nenabízí jim obálky. Pouze se jim chlubí jak je v mlm úspěšný, jak firma funguje a jak si šetří na nové auto, bla bla bla. Při představování obchodního plánu se mu je podaří chytit na stoupající provize, odznaky, zájezdy, slevy apod. Jedná se o manželský pár. Ona je na mateřské a on je již druhým rokem nezaměstnaný. Jsou překvapeni, že jedinou podmínkou, na práci v jeho mlm továrně je účast na úvodním zaučovacím semináři. Cena semináře činí 10000,- Kč, dělníkovi předají pouze zálohu – 2000,- Kč (žeby 20% odměna?). Moc nad tím nepřemýšlejí, protože dělník byl do té chvíle člověkem, kterému důvěřovali a shlíželi k němu. Teprve teď může jít dělník s klidným svědomím spát. Sice dnes prodělal cca 3100,- Kč, když nepočítáme “zisk” z pěti prodaných obálek. Získal však člověka do struktury. Už se těší, jak zítra dovede do teď zcela zbytečně nezaměstnaného známého k zaplacení 100,- Kč vstupního poplatku do věhlasné mlm fabriky. Ví, že získá 10% z jeho útraty ve firmě. Zapomněl však, že odměny jsou podmíněny jeho vlastní útratou. Aby získal odměnu za obraty svojí nové dušičky, musí utratit ve firmě měsíčně minimálně za 2000 obálek (v jeho případě nyní útrata 100 000,- Kč) anebo získat minimálně 5 nových členů. Bohuže řady jeho známých, kteří dosud neznají rozdíl mezi tržní a reálnou hodnotou jeho produktu v průběhu dneška řádně prořídly. No nezbývá než pořádně prodávat obálky, které pomalu ale jistě zavalují celou domácnost našeho týmového leadera.
to All: Nehledejte v mlm světlo na konci tunelu. Na konci tunelu je zase další tunel, atd., atd. Žádná spása ani bájné pasivní peníze bez práce, za které byste se nemuseli stydět, nepřijdou. Jedině budete více vy dotovat Vašeho sponzora, nebo budou Vaši známí více dotovat Vás – jejich sponzora. Jak zvrácené sponzorství.
22.07.2010 v 8:48 am
Vojtěch: Aha, v normální práci tedy vytváříš přidanou hodnotu svému chlebodárci. A co když je to práce v obchodní firmě? Není tam vytvořenou přidanou hodnotou pro chlebodárce uskutečněný obchod? Třeba prodej? A není to náhodou to samé jako v MLM? A to bys zrovna jako úspěšný obchodník mohl vědět ;)
Hezký příběh, ale to, co popisuješ, je něco, co se za MLM spíš vydává. Pokud nějaká firma někoho nutí k účasti na seminářích a bez toho nedá člověku vydělat (to je ten certifikát v tvém příběhu), tak to opravdu není MLM. Stejně tak, když podmiňuje výplatu provize ze sítě nesmyslně velkou vlastní objednávkou. Ono je to pěkné si vymyslet odstrašující příklad, ale musí se také setkávat s realitou.
K poslednímu odstavci – ty jsi byl na konci tunelu v MLM, že o něm tolik víš? ;)
22.07.2010 v 12:56 pm
to Jana: V příběhu byly záměrně některé částky přemrštěné, aby byla vidět ta nesmyslnost až absurdnost srovnávání mlm s normální prácí. Navíc vlastní prodej obvykle skutečně má poměrně dost absurdní obraty podmiňující zisk ze struktury, leda by člověk sehnal a zaregistroval hodně lidí že. Rád si zde přečtu i tvou verzi mlm dělníka.
Samozřejmě mi můžeš předhazovat obchodní firmy, ale tady vzniká otázka jaké máš na mysli. Jsou firmy, které nepodmiňují prodej jejich výrobků vlastním nákupem zboží obchodníkem. Rozuměj, že taková firma se ale nebude bavit s nějakým studentem nebo se dva roky nepracujícím leštičem lahváčů. Je to velká odpovědnost prodávat zboží někoho, kdo je skladuje ve svém skladu. Ovšem mlm na to jde oklikou. Vezme si kteréhokoliv leštiče lahváčů, který se “ze své vlastní vůle” rozhodne že do toho půjde. Nabulíkuje mu své “obchodní vize” o obsazování českého a světového trhu, a že je právě teď správný čas se předzásobit – nakoupit si zboží za 10000 – 100000 Kč dle mlm firmy a postoupit v jejich struktuře na team leadera, případně manažera nebo třebas champion manažera a získat zlatý odznak mlm.
Ke tvému komentáři v poslední větě:
Neprodejné zboží za 10000 – 100000 Kč doma ve skříni má několik scénářů. Ve svojí podstatě je to takový první tunel – mlm firma a její manažer Vás právě vytunelovali – prodali Vám zboží za mimořádně vysoké ceny – takhle se tunelují i velké firmy nebo třeba státy, ale jen málokdo si to nedokáže představit u lidí. A ten někdo pravděpodobně již vlastní některou z mlm firem. Je to vlastně taková legální krádež, odvádíš daně a stát nevidí problémy.
Tak 60% mlm tunelů skončí odmítnutím zboží – člověk se vrátí z tunelu nazpět a bez větších ztrát peněz a času si zase hledá práci. V případě že je člověk mladý, nezkušený nebo má naopak pocit že je zkušený až až, tak si to předražené zboží koupí a stane se team leaderem nebo něčím podobným. S neprodejným zbožím se někdo smíří a začne ho dejme tomu prodávat přes aukro za mnohem nižší “řekněme tržní” ceny. V tom případě skončil na konci prvního tunelu. Sice byl vytunelován, ale výprask mlm mu vrátil zbytky zdravého rozumu.
Zároveň je to ale cesta k otevření dalšího tunelu – nikdo nechce být sám sobě pro smích a chce nějakým způsobem prorazit – uspět. Snaha vytvořit si vlastní síť “prodejců” nebo vlastně nákupčích předzásobitelů ze svých známých je silná. Napište si seznamy svých známých a já vám je pomůžu obvolat, řekne své nové dušičce mlm manažer. Někdy v této době se ale začíná silně ozývat svědomí. Zkušený manažer mlm v této chvíli na nováčka netlačí a nechá ho ať sám pod tlakem desítek tisíc, co nevyužitě ucpaly jeho šatní skříň začne budovat své seznamy. Když je to mlm manažer nováček, tak na nováčka nesmyslně tlačí a ten pak bolestně procitne a končí tedy také na konci prvního tunelu. Systém je obvykle navržen tak, aby mlm nováček neměl skoro žádnou šanci sáhnout si na odměny. Je mu soustavně tvrzeno, že jeho čas teprve přijde a že se musí ještě hodně učit. Robert K. mu poradí mlm tak na 6 roků jako cestu vzdělávání atd., atd. Je nutno pohlížet na každý jeho pokus o nového člena jako na další tunel. Vykoupení v podobě senzačních peněz však nepřijde ani po 6 letech, pokud se z něj nestane gold class manažer nebo jak píšu ve svém prvním komentáři s…ě. Pak je pro objektivní přírodní a ekonomické zákony jakokdyby nedobytný – pro mlm firmu má velkou cenu. Ale chce-li zůstat tam, kde je tak nemůže vytvářet sobě podobné, ani se nemůže jen tak vozit na pasivních přijmech. Toto je jejich oblíbené prohlášení: “Už to dělám 7+ let, z počátku jsem to dělal, protože jsem musel. Teď to již dělám pouze pro ZÁBAVU”. Proto říkám, že žádné světlo na konci tunelu v podobě nezastavitelně samovolně rostoucích provizí ze struktury nikdy nepřijde.
Ještě mám dotaz na závěr ke tvému komentáři. Jak ti dá konkrétně tvoje mlm firma vydělat?
Jistě se ti libí i tento můj příběh. Hláškou s úspěšným obchodníkem jsem se asi nechal trochu unést, ale podnikám – obor neprozradím a myslím že jsem již nějaké úspěchy zaznamenal, ale vše je relativní. Co se týče tebe Jano, řekl bych že asi budeš silně zpracovaná. Pouze tak na dálku váhám, jestli se pohybuješ někde v blízkosti prvního tunelu a snažíš se zde všemožně obhájit své skříňové produkty a nebo jsi již nevyléčitelný případ (gold class manažer), co si zde pouze píše z rozmarů nudy mezi jednotlivými přívaly posluchačů – nováčků mlm. Nevím, proč bys jinak raději nepobíhala někde po ulici a nenabízela lidem svoje produkty a služby.
23.07.2010 v 11:16 am
snažím se již týden zareagovat na Vojtěchův příspěvek, ale nějak mě to nechce pustit- /snad teď/… každopádně přibylo dost rekcí se kterými souhlasím- takže bych se asi opakovala ;-)
23.07.2010 v 1:57 pm
Milý Vojtěchu, kdybych dosáhl jen toho, že jsi happy, tak mne to potěší. Vojtěchu a věci, které nedokážeš ovlivnit, tak neřeš. Víš kolik máš za celý den myšlenek? Vidíš a ty je vyplýtváš na věci , které nedokážeš ovlivnit. Vojtěchu, jednej a jednej hned. Anebo se pletu a seš pěknej filozof. Pokud chceš peníze musíš fakt makat a ne o tom kecat. Kecat v jediném případě, že se tím živíš. Zdraví a hezký a bohatý den přeje Karolinus
23.07.2010 v 9:11 pm
No žádné komentáře k věci tady nevidím, tak si dovolím menší rekapitulaci:
1. můj první komentář jsem zde uveřejnil 23.3. 2010. Nebyl po několik měsíců zvěřejněn. A to asi 3 a půl měsíce. Reagoval jsem přitom na některý s předešlých komentářů, ale již nemohu s jistotou říci že na Zuzčin, protože dle první věty mého prvního komentáře byl pod reagovaným komentářem nějaký odkaz na konkrétní firmu – po tolika měsících již nemůžu s jistotou tvrdit, jestli byl umazán ze Zuzčina komentáře nebo byl celý jiný komentář umazán.
2. po překvapivém přímo již nečekaném zveřejnění mého komentáře na sebe reakce nenechaly dlouho čekat.
3. Jediný, kdo projevoval při komentářích alespoň částečně snahu přímo reagovat na konkrétní části mých komentářů byla Jana.
4. Ostatní komentátoři se na konci internetu mohou klidně shlukovat v jediného člověka.
5. někteří s komentátorů (nikoliv Jana) se soustavně pokoušejí napadnout moji pracovitost. S nadsázkou tedy, ano samozřejmě. Lidé mimo mlm vůbec nepracují. Jedině v mlm, kde přímo hmotnými penězi platíte svému šéfovi se jedná o skutečnou robotu.
6. Karolinus zřejmě někoho miluje, ale doufám že já to nejsem :-).
7. Komentáři pod tímto článkem jsem doufám docílil určité debaty mezi mlm nováčky a ti tak budou mít o něco snadnější a hladší přistání nebo spíš seskok padákem z letadel mlm.
8. Nevidím důvod proč bych po perném pracovním dnu nemohl mít nějaký koníček. Třeba tyhle komentáře mě baví. Nejvíce mě pobavila tvorba mlm dělníka.
9. V rámci korektnosti nevstupuji do jiných komentářů. Proto žádám o určité přihlédnutí k mojí zálibě, tzn. ať nejsou mé komentáře v budoucnu upravovány nebo mazány.
24.07.2010 v 7:53 am
Vojtěch: Musím říct (a vlastně ti i poděkovat), že díky tvému komentáři z 23.3. se rozpohybovala zajímavá diskuze pod článkem.
To, že jsem tvůj komentář schválil až po delší době, je způsobeno tím, že – bez obalu řečeno – jsem se o blog po nějakou dobu ne úplně dobře staral. Takže pak jsem schválil komentáře za celou dobu najednou. A protože si tento článek stále ještě lidé čtou, i když je už rok a půl starý, tak začali na tvoje komentáře reagovat.
Co určitě nedělám – nepromazávám komentáře a nechávám je v plném znění, takže ti můžu potvrdit, že jsi reagoval na Zuzčin a nikoli na jiný komentář. Na Zuzčiny stránky se dostaneš po kliknutí na její jméno – proto ten tvůj odkaz na konkrétní firmu.
24.07.2010 v 8:24 am
Milý Vojtěchu, ano mám rád lidi. Mám rád i tebe. A teď něco z Earla Nightingala. V Bibli budeš číst,(tedy pokud čteš a nemusíš chodit do kostela, já také nechodím) Marek. 9.23.: Pokud věříš, vše je možné tomu, kdo uvěří. D. N. V. Pearl řekl toto: „Toto je jeden z nejlepších zákonů Vesmíru. Přál bych si, abych ho objevil jako velmi mladý muž. Ale objevil jsem ho až v pokročilém věku. A považuji ho za jeden z největších, ne-li můj největší objev. Kromě mého vztahu s Bohem. A ten velký zákon stručně a jednoduše říká, že pokud přemýšlíte negativně, dosáhnete negativních výsledků. Pokud přemýšlíte pozitivně, dosáhnete pozitivních výsledků. To je jednoduchý fakt, který je základem úžasného zákona prosperity a úspěchu. Ve třech slovech – uvěř a uspěješ..“ W. Shakespeare to podal takto: „Naše pochybnosti jsou zrádci a donutí nás prohrát to dobré, co bychom mohli získat, tím, že nám nahánějí strach bojovat. G. B. Shaw řekl: „Lidé vždy svalují vinu na prostředí, za to, jací jsou.“ Já nevěřím na prostředí. Lidé, kteří chtějí uspět v tomto světě jsou lidé, kteří jdou hledat prostředí, které potřebují k úspěchu a pokud ho nemohou najít, vytvoří ho. A každý člověk, který tento zákon objevil, si po určitou dobu myslel, že on byl ten první, kdo na to přišel. Jsem produktem svých myšlenek. Nyní máme odůvodněno, že člověk, který přemýšlí o svém pevném a hodnotném cíli, svého cíle dosáhne. Protože to je to, o čem on přemýšlí. A my jsme produktem svých myšlenek. Na druhou stranu člověk, který nemá žádný cíl, který neví, kam míří a jehož myšlenky jsou z toho důvodu plné strachu, zmatku, úzkosti a starostí, je také produktem svého myšlení. Jeho život je plný zklamání. Strachu, úzkostí a starostí a pokud přemýšlí o ničem, stává se ničím. Jak to funguje? Proč jsme produktem našich myšlenek. Lidé, já vám řeknu, jak to funguje, pokud je nám známo. Abych to mohl lépe vysvětlit, použiju příklad přirovnání k lidskému myšlení. Řekněme, že farmář má pole, kde je úrodná půda. A ta půda nabízí farmáři volbu. On může zasít do té půdy cokoli. Půdě na tom nezáleží. Záleží na farmáři, aby udělal ono rozhodnutí. Pamatujte, přirovnáváme lidské myšlení k půdě. Protože tomu myšlení, stejně jako půdě, nezáleží na tom, co do něj zasejeme. Ono navrátí, co zasejeme. Ale nezáleží mu na tom, co zasejeme. Řekněme, že farmář má dvě zrnka ve své ruce. Jedno je semeno kukuřice, druhé je semeno blínu, smrtelně jedovaté. Udělá dvě malé díry do země a zaseje obě semena. Jedno kukuřice, druhé je blín. Zahrabe ty dírky, stará se o půdu a co se stane? Bezpochyby, půda vydá přesně to, co jsme do ní zaseli. Jak se říká v Bibli – „jak zaseješ, tak sklidíš“. Pamatujte, půdě na tom nezáleží. Půda navrátí jedovatý blín ve stejné hojnosti, jako navrátí kukuřici. Lidské vědomí je mnohem více úrodnější, úžasnější a záhadnější, než půda, ale funguje stejným způsobem. Nezáleží na tom, co tam zasejeme. Úspěch a jasný pevný cíl nebo zmatky, nepochopení, úzkost atd. Ale to, co zasejeme, to se nám vrátí. Chápete, lidské myšlení, to je poslední neobjevený kontinent na světě. Obsahuje bohatství, které je větší, než naše nejdivočejší sny. Navrátí cokoli, co chceme zasít. A proto Vojtěchu je také MLM – na rozdíl od letadla (tam se nepohybuje zboží ať už duševní nebo hmotné) je obchodním systémem ať chceš nebo nechceš. A podotýkám, že obchodním systémem 21. století. Poškodily ho samozřejmně praktiky dobrých českých hochů a i lidí v zahraničí. S tím nic nezmůžeš. Svou zapčklostí a negativním postojem zaseješ to, co také sklidíš. Je úplně jedno, zda podnikáš v MLM nebo “klasicky”. Zůstaneš produktem svých myšlenek. Nemáš právo brát komukoliv snění. Přesto tě miluji Vojtěchu. Před spaním si říkej: Miluji Tě. Odpusť mi. Děkuji Ti. Toto byl můj poslední příspěvek. Zdraví a hezký a bohatý den přeje Karolinus
25.07.2010 v 12:25 pm
to admin: poděkování také z mé strany. Musím se ti rovněž omluvit. Nevěděl jsem, co si mám myslet, když můj komentář byl zveřejněn po tak dlouhé době.
to Karolinus: Nevím proč mi tady píšete rozsáhlé citace. Já nikoho necituji, ale vím co to je pozitivní nebo negativní myšlení. MLMarketéři často záměrně zaměňují kritické myšlení za negativní, a tak usilují o jeho odbourání, protože jedině pozitivní myšlení povede vždy k úspěchu (k předzásobení). Zvažte sám, jestli Vám pozitivní myšlení pomůže při letu volným pádem z nejvyššího patra panelového věžáku na sídlišti. Není lepší se takového pádu/skoku vyvarovat? Ale to už by bylo negativní smýšlení že, když ten let by mohl být tak krásný. A jak si kdo zaseje…
Jinak Vás musím zklamat. Nemiluji Vás. Hezký let přeje Vojtěch.
26.07.2010 v 6:57 am
Milý Vojtěchu, buďte k sobě poctivý, pokud to dokážete. Pak se také probudíte. Mne milovat ani nemůžete, protože zatím myslíte jen negativně. Jste obrazem svých myšlenek, ať chcete nebo nechcete.
Zdraví a hezký a bohatý den přeje Karolinus
P.S. tentokrát jsem stručný a zkuste myslet jinak, třeba že, na MLM budete hledat to dobré
26.07.2010 v 8:52 am
Hledat na mlm něco dobrého je ale vcelku dost obtížné. Když si odpustíte metafory s pozitivním myšlením tak to lze jen těžko.
nicméně jsem k sobě poctivý, a proto zde klidně vyzvu všechny čtenáře, ať uveřejní své nejlepší zážitky z mlm firem. Nebo ať rovnou napíšou, které firmy z těch mnoha splňují kromě řekněme zákonného minima také zásady obchodní etiky, firma se staví za své prodejce při reklamacích a jejich ceny jsou přitom srovnatelné s nemlm konkurencí (tzn. nejsou vyšší více než o 100% ceny srovnatelného produktu z Tesca). Zažil jsem však i firmy co tyto kritéria splňovaly a nedostatky doháněly na něčem jiném. Třeba na provizích, které klikatě obcházely. Vzniká tak pro mě otázka proč vůbec otevírat něco tak pochybného jako je mlm, když je produkt tak dobrý, že by se za dobrou cenu prodal v Tescu a ti co by ho chtěli tak vehementně prodávat by se nechali najmout do Tesca.
Mlm sice není letadlo, ale jako letadlo se může chovat a až příliš často se tak chová. Ironií je, jak jste opět zaměnil mé kritické uvažování za negativismus. Jestli chcete, můžete zde klidně vypíchnout některé dobré praktiky nebo firmy, ale konkrétně prosím. Neberu žádné nekonkrétní řeči o pozitivním myšlení nebo podobné. Já si zde nemohu dovolit uveřejnit konkrétní špatné mlm firmy – již jsem toho tady napsal hodně jsem proto dobře vystopovatelný pro právníky těchto podvodníků, ale Vy můžete klidně ohlásit své “pozitivní” firmy a zkušenosti a udělat si reklamu. Nechápu proč mi to tady nikdo nevpálil a každý píše jen typické a známé bludy.
Ale opakuji. Jen konkrétně! O další milostné vzkazy již nestojím. Mluvme raději k věci, pokud to od Vás lze vůbec očekávat. Vojtěch
18.08.2010 v 9:13 am
Vojtěch: Mně se líbí, jak chceš, abychom my byli konkrétní, ale sám ty negativní zkušenosti nenapíšeš. Pokud máš pravdu a můžeš svá tvrzení doložit, tak se přeci bát žádných právníků nemusíš, ne? ;)
A že nechápeš, proč tě nikdo nepřesvědčuje? Vezmu to sama za sebe a upřímně – promiň, ale vypadá to, že jsi rozhodnutý a máš na MLM svůj názor. A já zas nemám tolik času, abych už rozhodnutého dlouze a s nejistým výsledkem přesvědčovala. Kdo nechce MLM dělat, tak nemusí – nikoho nenutím ;)
18.08.2010 v 1:57 pm
Jana: nejsem si tím tak jistý. Mohlo by se jednat o “špinění dobrého jména”. Co se týče tvé firmy, tak ji neznám a nemohu si na ní udělat žádný názor. Jediným možným náhledem na ní pro mně je, že se jedná o mlm a nic víc nevidím. MLM a vydělávat hory doly chce každý, co to slyší poprvé, ale jenom tak investovat peníze do produktů o jejichž kvalitě lze často snadno polemizovat – to už bývá úkol manažera mlm, aby své ovečky přesvědčil, že když si to koupí, tak se stanou vlkem stejně jako on. Myslím, že teoreticky by čistý mlm fungovat mohl, ale v prvních deseti letech by firma musela své struktury dotovat – lidé by si postupně zvykali na produkty a semtam by je někomu doporučili, semtam by se někdo mohl třebas i z vlastní vůle přidat do systému slev. Byla by to prostě klientská síť. Problém je v těch úvodních deseti letech, které žádný mlm mecenáš nemůže vydržet. Proto, ale ber to jako můj osobní názor, musí nutně dojít ke tlaku na nové a stávající klienty, ať se zaregistrují jako manažeři nebo týmoví leadeři a předzásobí se. Ale ať je tato fáze jakkoliv dlouhá nebo krátká, jedná se v tu chvíli o letadlo – firma získá strašně rychle nové klienty a ještě rychlejší odbyt. Tato fáze přinese rychlý zisk, ale bohužel firma začíná ztrácet dobrou pověst a do budoucna nemůže fungovat jako pasivní mlm, ale již jedině jako aktivní mlm letadlo. Dělat mlm zní hezky a kdo to nezná, tak se rád přidá. Nucení dle mého názoru nastává až poté. Kdo ví, třebas jsi v té firmě, co dělá všechny věci vpořádku – v tom případě musí stát úspěch na kvalitních produktech, poté ale opět nechápu, proč nejsou nabízeny jednoduše v normální síti kamenných obchodů a spermarketů. Každopádně ti přeji hodně poctivých úspěchů v podnikání.